מרגישים שהמינוס חונק, המשכורת נבלעת לבנק, או שאתם לא חוסכים מספיק? מסתבר שאתם לא לבד על מנת להתחיל ולעשות סדר בבלגן, ראשית עליכם להבין מקרוב שני גורמים חשובים:

  • לאן הולך הכסף שלכם.
  • איך לנהל את הכסף שלכם.

זכרו כי אין קיצורי דרך, ההבנה לאן הולך כל הכסף לצד ניהול יסודי של התקציב יכול לסייע לכם להתנהל נכון ולהגיע לנקודת איזון ואף לחיסכון חודשי משמעותי, וכיוון כשהדברים מבוקרים והכל צפוי מראש – אין הפתעות!

השינוי מתחיל כאן

יצירת קובץ אקסל (או שימוש באחד קיים) לצורך חישוב ההוצאות מוכרת וודאי לרובינו, אולם מעטים ממהרים להשתמש בטבלה ולעדכן אותה באופן יום יומי, ובצדק. די קשה לעדכן כל שקל שהוצאנו במהלך החודש, אולם כדי להקל עליכם את המשימה, רשמו את הסעיפים הגדולים בטבלה והוסיפו עוד סכום מסוים להוצאות, בזבוזים, וכל מה ששכחתם, למשל שכירות או משכנתא, חשבונות ארנונה, חשמל ומים, תקשורת, חינוך, קניות, רכב, הלוואות וכו’.

אפשרות נוספת היא להשתמש במחשבון ניהול תקציב משפחתי באתר האוצר שלי (של משרד האוצר).

מעדיפים לנהל את התקציב ישרות מהסמארטפון? תוכלו למצוא מגוון אפליקציות שיסייעו לכם לבצע זאת ביתר קלות כמו – Wallet by budgetbakers, Expense Manager, MoneyWiz, iXpenselt.

ממשקי ניהול הוצאות דרך הבנק

אפילו אתר הבנק יכול לסייע לכם לנהל את התקציב המשפחתי ביעילות ובצורה יחסית נוחה. היתרון המרכזי באתר הבנק הוא שאין צורך להזין נתונים, הבנק יודע היטב מה הוצאתם ויידע לשייך את ההוצאות על פי קטגוריות, לדוגמא – מזון, חינוך, מיסים, תשלומים וכו’. יחד עם זאת, בקטגוריית “שונות” תוכלו למצוא מספר הוצאות שלא תדעו מהן, או הוצאות שביצעתם במזומן (במקרה כזה אפשר לשמור קבלות כדי לעקוב אחרי ההוצאות האלה).

מעקב וניהול על ידי הכלים המוצעים בשוק הם נהדרים, והם יתנו לכם הבנה לאן הולך הכסף. השלב הבא הוא להתחיל לחסוך בעלויות החודשיות ולצמצם את הדברים המיותרים. קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם בנושא:

החזיקו כרטיס אשראי אחד לכל אחד מבני הזוג –כרטיסי אשראי מרובים מקשים על יכולת המעקב אחר ההוצאות, בעיקר אם מדובר על כרטיסי אשראי “חינמיים” מחוץ למסגרת שאינם ניתנים למעקב דרך האפליקציה של הבנק.

עמלות רבותי עמלות – חשבון בנק משותף אחד יכול לחסוך לכם בעמלות ומאפשר שליטה טובה יותר על התקציב המשפחתי. יחד עם זאת, שווה להתמקח על העמלות שגובה הבנק ולבחון את תכנית המסלולים המפוקחים שלא רבים מכירים.

להגדיר סדר עדיפויות –עשו סדרי עדיפויות ובחרו מה יותר חשוב לכם ומתי; יציאה לחופשה, שיפוץ הבית, רכישת רהיטים חדשים וכו’. כמו כן, טרם ביצוע הרכישה ודאו שתוכלו לעמוד בהוצאה לאורך זמן.

היזהרו מתשלומים – תשלומים יכולים להוות שתי בעיות מרכזיות: העמלות על תשלומי קרדיט שיכולות להגיע ל – 10% ואף יותר מסכום הקנייה ובד בבד לאבד שליטה בניהול התקציב המשפחתי, מן תחושה שאנו לא נרגיש את התשלומים.

יש לכם הלוואות? – החליפו הלוואות יקרות בהלוואות זולות,
אם יש לכם הלוואה מחברת כרטיסי האשראי, או אם יש לכם מינוס בבנק,  או אפילו אם לקחתם ‘הלוואה בלחיצת כפתור’ באתר הבנק – קרוב לוודאי שמדובר בהלוואה יקרה עליה אתם משלמים יותר מדי. מה שנהוג לעשות במקרים כאלה היא קודם כל להחליף הלוואה יקרה בהלוואה זולה, ז”א לקחת הלוואה חדשה וזולה, ולהשתמש בה בשביל לסגור את ההלוואה היקרה (או המינוס). בבלנדר למשל, תוכלו לקחת הלוואה הוגנת בריבית משתלמת לשני הצדדים. המיזם של בלנדר מחבר בין אנשים עם כסף פנוי שמעוניינים לתת הלוואה, ואנשים שמעוניינים לקבל הלוואה. בלנדר מאפשר לשני הצדדים לקבל ולשלם ריבית הוגנת בתנאים תנאים הוגנים ואטרקטיביים.

לסיכום, ניהול נכון מתחיל בתכנון מקדים של ההוצאות כנגד ההכנסות ושמירה על איזון בניהם. אולם, בכל הקשר להלוואות, לאיזון, ופתיחת דף חדש – הלוואה יכולה להוות כלי מצוין וזאת מבלי לפגוע במסגרת הקיימת ולשלם סכומים משתנים שאינם ידועים מראש בשל שינוי המדדים והריביות. דרך חברת בלנדר תוכלו לקחת הלוואה חברתית אטרקטיבית עם ריבית ידועה מראש. אתם מוזמנים כבר עכשיו לבחור את גובה ההלוואה ולראות בשקיפות מלאה את ההחזר החודשי.

חזור לבלוג >>