החג מתקרב, ואין כמעט ספק שאחת ההוצאות הגדולות ביותר בחג היא החופשה המשפחתית, עליה חלמתם כבר זמן מה. מה כבר ביקשנו- חוף ים, כמה דקות של שקט כשהילדים בבריכה וקצת נוף? לצערנו, גם חופשה משפחתית צנועה גוררת הוצאות משמעותיות. אך המכה לא חייבת להיות כה נוראית – לפניכם המדריך השלם להיערכות כלכלית נבונה לקראת החופשה הקרובה.

אחרי נקיונות, בישולים וארוחה עם בדיחות קרש של הדודים המבוגרים, הגיע הזמן לצאת לחופשה משפחתית. למען האמת, הרווחתם את החופשה ביושר.

עם זאת, חופשה משפחתית יכולה להוות נטל כלכלי כבד, במיוחד על רקע ההוצאות הנוספות סביב החג (אירוח המשפחה, שיפוץ וניקיון הבית, ועוד). כיצד נוכל להתכונן מראש להוצאה הגדולה? מה ניתן לעשות כדי להתנהל בצורה כלכלית נבונה? כל הטיפים והדרכים שיהפכו את החופשה שלכם לחוויה משפחתית מהנה וחסכונית גם יחד.

1. תכננו מראש
ככל שתתכנו את החופשה מוקדם יותר, כך תוכלו לחסוך יותר. נסו למצוא את היעד, בארץ או בחו”ל, מספר חודשים מראש ולאתר את המחיר הטוב ביותר. אם אתם יודעים מראש שמדובר בהוצאה שתכביד על התקציב המשפחתי החודשי, אל תחששו לקחת הלוואה למימון הטיסות והמלון – החיסכון שתפיקו מעצם ההזמנה המוקדמת יגבר, כמעט בוודאות, על הריבית שתשלמו על ההלוואה.

2. השוו מחירים, אבל בזהירות
אל תתפתו להצעה הראשונה שאתם רואים. אם יישמתם את טיפ מס’ 1, יהיה לכם מספיק זמן לשוטט באינטרנט ולבדוק עוד הצעות. לעתים הזמנה של טיסה ומלון בנפרד יכולה להפחית עלויות, אך קחו את המשימה ברצינות והתאמצו כדי למצוא את האופציות הזולות ביותר.
שקלו גם להזמין טיסה עם עצירת ביניים, שיכולה להוזיל רבות את המחיר. עם זאת, שימו לב למשך השהייה בעצירת הביניים ולמועדי הטיסות – לא כדאי להכניס את המשפחה והילדים לסיוט מתמשך ולגזול זמן יקר מהחופשה.

3. הכינו תקציב מראש – ואל תשכחו לעמוד בו
אנחנו אמנם מציאותיים ויודעים שאולי לא תעמדו בתקציב, אבל עדיף שיהיה לכם תקציב כלשהו לפני החופשה. תכננו מראש את התקציב, קחו הלוואה חכמה ומדויקת באם ישנו הצורך בהשלמה או פריסה של ההוצאות. נסו לחלק את התקציב לסעיפים, כגון טיסה, מלון, דיוטי פרי, בזבוזים, אוכל ואטרקציות, כדי לשפר את הסיכויים לעמוד בו. השאירו 10% “שונות”, משום שהוצאות שכאלו יגיעו בוודאות.

התקציב אינו קדוש, אבל הוא מגדיר מסגרת נוקשה, אשר תגרום לכם להתנהג בשפיות ולא להוציא כספים מיותרים.

4. מצאו מקומות מהנים וחינמיים
אם מדובר בחופשה משפחתית עם ילדים, לא כדאי לוותר לחלוטין על פארק השעשועים היקר, אך דעו שלא צריך לצאת בכל ימי החופשה לאטרקציות יקרות. פארק ציבורי, יכול להוות בילוי נהדר לילדים, גם פסטיבל מקומי עם הופעות אותו גיליתם במהלך מחקר לקראת החופשה. בנוסף, כדאי לחפש ברשת ובפרסומים מקומיים על כניסה חופשית למוזיאונים – חלקם פתוחים ללא עלות בכל ימות השנה, ובחלק מהערים ישנו יום מסוים בחודש בו הכניסה למוזיאונים היא בחינם.

5. במקום מלון – דירה להשכרה
בשנים האחרונות המגמה הולכת והופכת לרווחת יותר ויותר – בעלי דירות משכירים את דירות פרטיות לתיירים, יחד עם שירותים בסיסיים כמו מגבות, מצעים, מטבח מצויד וחיבור לאינטרנט. אם אתם משפחה גדולה אשר צריכה שני חדרי מלון, או שתי משפחות קטנות, אולי כדאי לשקול חופשה בדירה, הכוללת את החופש להכין חביתה בבוקר לסנדוויצ’ים למהלך היום, ואפילו לאכול ארוחת ערב משפחתית אחת בדירה.

6. הצטיידו בנשנושים מראש – לפני הטיסה ובמהלך החופשה
בתור חלק מהתכנון המוקדם, כדאי לארוז במזוודה חטיפים ונשנושים שהילדים אוהבים.
גם במהלך החופשה עצמה, כדאי לקנות ממכולת מקומית כמה חטיפים, בקבוקי מים ופירות, על מנת שלא לקנות במקומות התיירותיים והיקרים. הקפידו לעצור בכל כמה שעות להפסקה קצרה ולחטוף משהו לאכול, וכך תוודאו שהילדים לא ירצו כל הזמן שיקנו להם ברחוב מאכלים יקרים ולא הכי בריאים.

כיצד אפשר לתכנן מראש בצורה נבונה?
אחד מהצעדים שיכול לחסוך לכם כסף ולא להשאיר אתכם אובדי עצות עם משיכת יתר מיד לאחר החג, הוא לקיחת הלוואה חכמה מראש. עשו את החישוב, הגדירו לעצמכם את הסכום המדויק שיעזור לכם לצלוח את החופשה, וקחו את ההלוואה בתנאים המשתלמים ביותר עבורכם. שוק ההלוואות כולל כיום אופציות כגון ‘בלנדר הלוואות חברתיות בין אנשים‘, אשר מאפשרות קבלה של הלוואה מאנשים בדיוק כמוכם, בתנאים מצוינים ובשקיפות מלאה.

איך זה עובד?
‘בלנדר הלוואות חברתיות בין אנשים’ היא פלטפורמה אינטרנטית חדשנית, אשר מציעה הלוואה בתנאים שקשה מאוד למצוא אצל חברות האשראי והבנקים. במקום להוציא הון על הפעלת סניפים ואלפי עובדים כמו הבנקים וחברות האשראי, בלנדר מעבירה את החיסכון ישירות לכיסו של הצרכן באמצעות ריביות נמוכות ואטרקטיביות.

מצד לוקח ההלוואה, כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט של בלנדר, להירשם בתהליך ידידותי למשתמש, ולהגדיר סכום ומטרה להלוואה. לאחר שהחברה מבצעת סינון מקצועי, ניתנת למלווים האפשרות להעניק לכם הלוואה.

כפי שראינו, ניתן בהחלט לצאת לחופשה המשפחתית עליה חלמתם וגם לחסוך בהוצאות. תכנון כלכלי נבון מראש – אשר כולל צעדים כגון לקיחת הלוואה, השוואת מחירים, הזמנה מוקדמת, תחקיר על יעד החופשה והצטיידות מראש – יכול לעזור לכם לצלוח את החופשה ואת החג בשלום, בלי חור בכיס ועם חיוך רחב על הפנים. חג שמח!

שאלות נוספות? לחץ כאן

חזור לבלוג >>