באמצעות טכנולוגיה מתוחכמת מתאימות חברות P2P בין מלווים שמעוניינים להשקיע את כספם באפיק משתלם וסולידי, לבין לווים שמחפשים הלוואה

על כך שהטכנולוגיה שינתה את חיינו אין ויכוח, ואם לשפוט על פי הטרנד החם של חברות הפינטק, גם תעשיית ניהול הכסף בעיצומה של מהפכה. בשינוי הזה, מסתבר, כל אחד יכול לקחת חלק באמצעות ההלוואות החברתיות שמפעילות חברות ה-P2P (פיר-טו-פיר, פרסון-טו-פרסון)

חברות  P 2P , כמונו, משתמשות בטכנולוגיה מתוחכמת, באמצעותה הן מבצעות התאמה אלגוריתמית  בין מלווים שמעוניינים להשקיע את כספם באפיק משתלם וסולידי, לבין לווים שמחפשים הלוואה לטווח הקצר בסכומים המשתנים בין חברות ה P2P, אולם לרוב מסתכמים בעשרות אלפי שקלים.

המערכת המתוחכמת מתאימה בין יכולת ההחזר של הלווים לבין הציפיות של נותני ההלוואה, שיכולים להשקיע סכומים נמוכים יחסית (החל מ-5,000 שקלים), והיא מחלקת את כספו של כל מלווה בין מספר רב של הלוואות, במטרה להקטין את הסיכון שבהשקעה ולגוון אותה.

ההלוואות החברתיות מתבצעות בפלטפורמה אנונימית לחלוטין, דיגיטלית ופשוטה לשני הצדדים, אשר מספקת ללווה ולמלווה אלטרנטיבה לשירותי הבנקים, אשר מצד אחד מבקשים ריביות גבוהות מאוד על הלוואות, ומהצד השני מעניקים ריבית אפסית כשמדובר בחיסכון או בפיקדונות.

פוטנציאל אדיר

בעולם, ישנן מספר חברות P2P המעניקות הלוואות בהיקפים שלא היו מביישים גם בנקים ישראלים. כך למשל, בדצמבר האחרון הונפקה החברה המובילה בתחום Lending club האמריקאית לפי שווי שוק של 5.4 מיליארד דולרים, כאשר שוויה נסק תוך יומיים לתשעה מיליארד דולרים. מאז ירד מחיר המניה, ושווי השוק של Lending Club עומד כיום על 5.5 מיליארד דולרים. לשם השוואה, שווי השוק של שני הבנקים הגדולים בישראל, בנק הפועלים ובנק לאומי הוא כשבעה מיליארד דולרים ו-5.6 מיליארד דולרים, בהתאמה.

על פי נתוני לנדינג קלאב, ברבעון השלישי של 2015 הוענקו דרכה הלוואות בסכום של 2.2 מיליארד דולרים. בישראל, המספרים עדיין צנועים יותר, אולם הפוטנציאל אדיר. מנתוני בנק ישראל עולה כי יתרת החוב שלא לדיור בשנת 2014 עמדה על 135 מיליארד שקלים.

שוק האשראי החוץ בנקאי צומח בקצב אדיר, בין היתר, בשל הביקורת נגד רווחיות הבנקים אשר גרמה לכך שצרכנים רבים מעדיפים לצרוך שירותים פיננסים מגופים שאינם בנקאיים, חלקם מסיבות כלכליות גרידא ואחרים ממניעים ערכיים. לראייה, למרות שבשנת 2014 המשיכו הבנקים לשלוט בחוב שלא לדיור (86% מיתרת החוב) וקצב הגידול של החוב מכל המלווים עלה, נרשם קצב גידול מהיר יותר בחוב לגופים המוסדיים (30.4%) ולחברות כרטיסי האשראי (14.9%).

למקסם את התשואה

בעוד שהפיקדונות הבנקאיים מציעים לחוסכים ריבית אפסית, ושוק ההון מציע אלטרנטיבה תנודתית אשר לא מתאימה לכל משקיע וטומנת בחובה סיכון להפסדי הון, פלטפורמת ה-P2P מציעה לכל משקיע עם סכום פנוי להשקעה של 5,000 שקלים ומעלה, ליהנות מהאפשרות לקבל תשואה גבוהה ביחס לאלטרנטיבות בהשקעה סולידית בסיכון נמוך.

 

במקום להשקיע כסף באפיקים שמניבים ריביות נמוכות, ניתן להשקיע באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, ולצד הריבית האטרקטיבית והשקט הנפשי, לסייע לאנשים אחרים להגשים חלומות ומטרות באמצעות הלוואה בתנאים טובים מזו שהיו מקבלים מהבנקים.

שאלות נוספות? לחץ כאן

חזור לבלוג >>