מצאתם את עצמכם שואלים את הסובבים או אפילו את עצמכם – איך לחסוך כסף? סימן שנפל לכם אסימון חשוב מאוד. הרי תמיד ידעתם שחסכונות הם דבר חשוב והכרחי עבור העתיד שלכם ושל המשפחה שלכם, הכרחי על מנת שתוכלו להתקיים בחופש כלכלי ולהיות מסוגלים להתמודד עם שינויים תעסוקתיים ואירועים בלתי צפויים, מבלי לקרוס כלכלית.

אז כמה באמת פעלתם לטובת העניין עד היום? ו – איך חוסכים כסף??? בואו ניגש לעניין ונפרוט את השיטות והדרכים לחסוך כסף בצורה היעילה והנוחה ביותר, כזו שלא תכביד עליכם בחיי היום יום ובכל זאת תוכל להיות משמעותית בעוד שנים, כשתצטרכו את הכסף או כשתגיעו לגיל פרישה.

על מנת לעשות סדר ולפשט את הדברים, יצרנו עבורכם רמזור, המפרט את השלבים בדרך לחיסכון ויוצר אסטרטגיה ברורה לחסכון.

למקומות

משפט ישן ומוכר מדבר על “גרוש לבן ליום שחור”, לחסוך כסף היום כשזה אפשרי, על מנת שבעתיד אם נקלע לזמנים מאתגרים כלכלית, נוכל להתמודד. ההבנה כי חיסכון הוא מצרך הכרחי על מנת להתקיים בכבוד בעתיד, היא למעשה השלב הראשון ברפורמה שאתם עומדים להנהיג בביתכם ועל הרגלי הצריכה שלכם. אנחנו כבר יודעים שהשלב הראשון לקראת שינוי, הוא הכרה בבעיה והרצון לעשות משהו בנידון. אז אחרי שהבנו והסכמנו, בינינו לבין עצמנו או בינינו לבין בני הזוג, נתחיל לפעול לטובת השינוי.

היכון

בניית תשתית להצלחה!

הבסיס הטוב ביותר לכל תהליך (אנחנו הרי מדברים על תהליך מתמשך ולא חד פעמי), הוא בניית תוכנית כלכלית ברורה. מה זה אומר? הציבו יעדים לחיסכון – כמה כסף הייתם רוצם לחסוך? בכמה זמן תרצו לחסוך את הסכום הזה? מהו הסכום הריאלי עבורכם לשים בצד מדי חודש?

הרכיבו טבלת הכנסות / הוצאות או מצאו אחת כזאת ברשת (למשל: מחשבון משרד האוצר), שתלווה אתכם לאורך התהליך כולו. נכון, רישום יום יומי של כל שקל שבזבזנו עלול להיות מעיק ולא ריאלי, לכן הקפידו לרשום את ההוצאות הגדולות, הקבועות ומזדמנות שלכם, אך השאירו מקום לסכום כולל משוער של בזבוזים. הסעיף הזה אולי נשמע זניח, אך הוא ממש לא והוא בהחלט זה שעלול להטות את כף המאזניים שלכם – שימו לב אליו!

היוועצו עם יועץ פיננסי או אפילו מכר מנוסה ומלומד, שיעזור לכם לעשות סדר בבלגן. בקשו עצות מניסיון, אך זכרו שלא כל דבר שהתאים לאחר, יתאים בהכרח לכם ולסטטוס הכלכלי שלכם.

צא

אחרי שבניתם תוכנית כלכלית לחיסכון, הצבתם יעדים והחלטתם לאן תרצו להגיע ומתי – הגיע הזמן לצאת לדרך! מרגע זה ההצלחה שלכם תלויה אך ורק בהתמדה ובתשומת הלב שתקדישו לפרטים הקטנים בחיי היום יום. צרו שינוי מחשבתי וצריכתי:

  • הימנעו מצריכה אימפולסיבית – קניות בסופר למשל, כשאתם רעבים, זה מתכון לעגלה מלאה הרבה מעבר למה שאתם צריכים וכמובן לחשבון מנופח יותר בסוף הקנייה.
  • השתמשו במזומן – כסף מזומן, שלא כמו כרטיס אשראי, הוא כסף שנראה לעין, אתם יודעים בדיוק כמה יש לכם כרגע בארנק ולהיפרד ממנו זה בהחלט פחות נעים.
  • הקדישו מחשבה לפרטים הקטנים – כשמדובר בחסכון שלכם, אין באמת “פרטים קטנים”, הכל משמעותי וישפיע על התוצאה הסופית. לכן, השוו מחירים, הקדישו זמן לקריאה של חשבונות ודוחות רבעוניים מקופות השונות והקפידו על מילוי טבלת ההכנסות / הוצאות שהרכבתם קודם לכן.
  • צרו שינוי תפיסתי משמעותי – כבו אורות מיותרים בבית, סעו לעבודה באופניים או עם קולגות, בשלו יותר – תזמינו פחות, הפעילו את מדיח הכלים רק כשהוא מלא וערכו קניות של מצרכים בסיסיים דרך אתרי האונליין ותמנעו פיתויים וגירויים.

לסיכום, אחרי ששאלנו – איך לחסוך כסף ובעיקר ענינו, הבנו שהחופש הכלכלי של העתיד שלכם תלוי בהחלטות ובפעולות שלכם בהווה. הקדישו זמן ומחשבה לתוכנית פיננסית המתאימה לכם, שתסייע לכם לחסוך ולהבטיח עתיד טוב יותר ונטול דאגות (כלכליות לפחות).

חזור לבלוג >>